Fallout 2 – це продовження гри, яка витягнула жанр RPG з підземель і помістила його в динамічне, апокаліптичне ретро-майбутнє.

Випущена незабаром після першої гри, Fallout 2 багато в чому схожа на свою попередницю. У грі повторно використовується движок Fallout (з деякими модифікаціями) і багато його ресурсів, тому вона виглядає та грається як Fallout. Що відрізняє сиквел від оригіналу, так це збільшений масштаб (не тільки ігровий світ став набагато більшим, більшість міст тепер мають кілька додаткових квестів, пов’язаних між собою ланцюжками – багато з них потребують подорожі з одного місця в інше), менш серйозний тон і історія, яка спирається на теми з попередньої гри, щоб показати наступні кроки в процесі відбудови світу.
Після подій Fallout житель сховища заснував селище під назвою Арройо. Через віддаленість його мешканці розвинули ізольовану від зовнішнього світу племінну культуру, в якій історії про життя головного героя попередньої гри стали легендами. Персонаж гравця у Fallout 2 – Обраний: онук жителя Сховища, якому доручено знайти «святий GECK» (походить від абревіатури на мові оригіналу Garden Of Eden Creation Kit: Набір для створення райського саду) – пристрій, який дозволяв людям, що живуть у Сховищах, змушувати рослини рости на пустинній місцевості, що дає змогу колись знову жити на поверхні. Незважаючи на те, що місія налаштована подібно до квесту з водяним чіпом з попередньої гри, цього разу немає ніякої терміновості – Обраний не зможе вчасно знайти GECK і зрештою йому доведеться рятувати Арройо від зовсім іншої загрози.
Вступ до Fallout 2 стилістично схожий на початок попередньої гри, хоча мета здається іншою: у той час як усе, від Сховища 13 до Shady Sands, працювало як ненав’язливий навчальний посібник, Temple of Trials і Klammath розроблені так, що робить їх досить складними для тих, хто звик до попередньої гри: отримання вашої першої зброї займає досить багато часу, і її потрібно перезаряджати після кожного пострілу, вороги, що завдають шкоду вашому статусу, зустрічаються частіше, а єдиний надійний і доступний спосіб лікування тимчасово зменшує сприйняття. Іншими словами, витривалий боєць ближнього бою має кращі шанси вижити в перших квестах, ніж звичайний стрілок. На жаль, решта гри все ще надає перевагу дистанційному бою, тому вам потрібно вибирати між докучливим боєм на початку чи докучливим боєм наприкінці гри.
Як і його попередник, Fallout 2 менше займається загальним сюжетом, а більше дрібними історіями різних пост-апокаліптичних спільнот. Велика різниця полягає в тому, що тепер вони не є повністю розділеними: квести часто вимагають подорожей між поселеннями з дипломатичними або таємними місіями, а кінцівка багатьох міст залежить від того, що трапилося в іншому місці. Це має сенс, оскільки проблеми, з якими вони мають справу, мають більший масштаб: експансіонізм, організована злочинність, забруднення.
Спільноти у Fallout 2 дещо нерівні порівняно з першою грою, але не можна заперечувати, що вони мають багато індивідуальності: такі місця, як New Reno з його конфліктом між чотирма злочинними родинами (і величезною кількістю можливих закінчень), New California Republic (основаної на одній з можливих кінцівок Shady Sands у Fallout), яка намагається відбудувати стару Америку, бюрократія та елітарність Vault City або напрочуд добрі стосунки між людиною та мутантом у Broken Hills— усе це цікаво та запам’ятовується. На відміну від першого Fallout, таку ж кількість персонажів було надано рекрутованим NPC, тож тепер ви можете подорожувати світом гри з упирем (насправді не зовсім нежиттю – упирі у світі Fallout можуть виглядати та рухатися як зомбі, але вони мутанти та більшість із них діють так само, як звичайні люди) медик, супермутант-шериф, племінний воїн, який спілкується з духами, кібернетичний пес або розумний, але злий підліток, відповідальний за створення наркотичного та руйнівного препарату Джет.
Багато в чому Fallout 2 намагається перевершити Fallout, додавши більше того, що зробило першу гру незабутньою: більше міст, більше компаньйонів, більше секретів, більше особливих зіткнень, більше масштабних битв, більше зброї, більше гумору. Як наслідок, гра виглядає серйознішою, ніж її попередниця. Статус головного героя «рибу з води» є набагато виразнішим, і деякі частини гри – особливо в New Reno – схожі на пост-апокаліптичну версію історії про підлітка з провінції, який приїжджає до великого міста у стилі «секс і наркотики», із усіма зазвичай витікаючими з цього наслідками. Більшість гумору у Fallout 2 добре виконує свою справу, але він має тенденцію переборщувати з відсилками до чогось (хоча, чесно кажучи, це не є новим у серії – навіть у першій грі ви могли випадково знайти такі речі, як TARDIS із Doctor Who або труп когось, розчавленого схожим на Годзиллу монстром). Найбільш потішним є розлючений сержант, якого ви можете зустріти під час проникнення в одну з локацій пізньої гри, який вважає вас некомпетентним солдатом і дорікає вам за те, що у вас немає уніформи, ви не охороняєте ангар або не маєте належних документів.

Секс, наркотики та насильство Fallout 2 зробили гру досить суперечливою на момент релізу. Найбільше обурення викликало те, що гравець може вбивати дітей (хоча такі дії ніколи не заохочуються та призводять до значної втрати репутації). Через це багато версій Fallout 2 піддаються цензурі – часто в дуже дурний спосіб, який не видаляє дітей, але робить їх невидимими, а це означає, що гравець може заробити репутацію вбивці дітей абсолютно випадково.
Хоча більша частина ігрового процесу зберігається схожою на першу гру, є помітна різниця в тому, як працюють деякі характеристики та навички. Харизма тепер набагато важливіша, оскільки вона визначає ліміт ваших послідовників. Випадкові зіткнення набагато складніші, тому навички мандрівника можуть стати в нагоді, особливо поблизу Сховища 13 і Сан-Франциско, оскільки там вороги (залишки армії Майстра та патрулі Анклаву відповідно) можуть бути надзвичайно смертоносними. Гра також пропонує більший вибір перків, хоча корисними, як правило, є ті, які вже існували у Fallout 1 і були корисні там.
Дизайн зіткнень є великим кроком у порівнянні з Fallout 1: складність багатьох боїв базується виключно на тому факті, що вони мають велику кількість ворогів, які завдають значних ушкоджень та мають високий рівень здоров’я. Це призводить до того, що деякі бої (особливо на початку гри, коли ви недостатньо підготовлені, і наприкінці гри, коли складність ворогів значно зростає) стають надзвичайно виснажливими: очищення шахти Wanamigo чи боротьба через нижню палубу танкера не є легкою задачею. Розробники також, здається, засвоїли невірно урок із великої битви Fallout у Boneyard, оскільки багато випадкових зіткнень тепер містять групи NPC (як ворожих, так і не ворожих по відношенню до гравця), які стикаються у битві один з одним – на жаль, коли це трапляється так часто й без будь-якого контексту – це просто не несе ніякого вагомого змісту. Крім того, бій такий же повільний, як і в першій грі, використання будь-якого іншого налаштування швидкості бою, крім найшвидшого, зробить такі битви нестерпно нудними. Фінальний бос є найгіршим, оскільки він має максимально високу шкалу здоров’я, усі характеристики на максимальному рівні та до того ж він оснащениц унікальною (і надзвичайно потужною) зброєю. Звичайно, це все ще гра Fallout, тому вам не потрібно битися з ним безпосередньо напряму (хоча цього разу суто дипломатичне рішення є неможливим).

Одним із найкрутіших нових доповнень до Fallout 2 є Chrysalis Highwayman — зламана машина з атомним двигуном, яку можна відремонтувати, виконавши тривалий квест. Це може не мати великого впливу на ігровий процес (загалом, ви можете подорожувати швидше між часами та складати важкі предмети в багажник автомобіля, але вам потрібно заправляти його джерелами енергії, які в іншому випадку можна було б використовувати для живлення енергетичної зброї), але є щось дивовижне в тому, щоб їздити на іржавому мускул-карі через пост-апокаліптичну пустку, поки у фоновому режимі грає єдиний у грі гітарний трек. Як каже Обраний (посилаючись на The Blues Brothers): «до Арройо 106 миль, у нас є повний термоядерний відсік, половина упаковки антирадину, зараз опівніч, і я одягнений у комбінезон Cховища 13 50-річної давності. Почнемо подорож!».
Ще одна цікава – і набагато більш суттєва – зміна в ігровому процесі – це оновлена система карми. Окрім загальної карми, гравець тепер отримує окремі репутації в різних місцях. Гра також дозволяє гравцеві отримувати репутаційні бонуси з унікальними (позитивними чи негативними) ефектами, виконуючи певні дії, наприклад приєднуючись до мафії, ставши работорговцем або знявшись у порнофільмі (у Fallout технічно також була ця функція, але їх було дуже мало. їхні ефекти не були помітні).
Fallout 2 виявився надзвичайно глючною грою. Хоча деякі з найбільш очевидних проблем (наприклад, багажник автомобіля слідує за гравцем, як компаньйон) були усунені за допомогою офіційних патчів, більшість із них не було усунено, а відмінності між Windows 95/98 і сучасними операційними системами роблять деякі з них ще гіршими. Деякі кінцівки гри недоступні (наприклад, неможливо отримати гарного закінчення для Сховища 13), деякі тимчасові союзники стають ворожими під час випадкового дружнього вогню, а також вони роблять ворожим усе своє місто (стежте за цим, захищаючи каравани), а деякі примхи штучного інтелекту можливо використовувати так само, як і в оригінальному Fallout. У сучасних системах збої, пов’язані з пам’яттю, є звичайним явищем, і гра може зависати під час обчислення переміщень NPC під час бою- зазвичай це відновлюється, але, враховуючи, як часто це трапляється, це робить випадкові зустрічі ще більш дратуючими. Настійно рекомендується грати в гру, використовуючи неофіційні виправлення помилок.
Важко сказати, кращий Fallout 2 за оригінал чи ні. Він, звичайно, менш сфокусований і набагато менш відшліфований, страждаючи від дуже короткого часу, витраченого на його розробку. З іншого боку, це також дуже амбітна, глибока та складна гра, заснована на дуже нелінійному (навіть більше, ніж у Fallout), взаємопов’язаному наборі наративів. Подібно до Darklands перед нею та Arcanum кількома роками пізніше, це гра, у яку іноді нецікаво грати, але сильні частини запам’ятовуються набагато більше, ніж погані, через що вона залишає велике враження надовго.
Fallout 2 — остання олдскульна гра Fallout. Інші ігри серії не дотримувалися стилю геймплею двох перших ігор: додаткові ігри, що належали до різноманітних жанрів, та основні ігри, що перетворювалися на RPG від першої особи.











